Yritys

KAPTEENIN KASTIKKEET -tuotemerkki on helppo tunnistaa.

Valikoimastamme löytyy monenlaisia vaihtoehtoja sekä pienille että suurille kuluttajille. Maistuvia salaattikastikkeita voi käyttää kaikenlaisiin salaatteihin ja marinadeilla maustaa niin pihvit, liha- kuin kalakastikkeetkin.

Pääperiaatteena toiminnassamme on asiakaslähtöisyys ja toimintamme joustavuus antaa mahdollisuuden kehittää tuotteitamme ottaen huomioon asiakkaittemme mielipiteet ja toiveet. Yrityksellämme on ollut vuodesta 2000 lähtien käytössä ISO 9001-standardin vaatimukset täyttävä, elintarvikkeiden jatkojalostuksen käsittävä laatujärjestelmä. Tämä takaa ensiluokkaisen laadun sekä tuotteissamme että toiminnassamme.

Keittiömestarilaatua hyvällä maulla yli 30 vuotta!

Historiikki

Kun veljekset Kari ja Pasi Taberman olivat seilanneet tarpeeksi maailman meriä kokkaillen keittiössä ja tarjoillen ravintoloissa, he päättivät rantautua entiselle kotiseudulleen Loimaalle, minne he perustivat ravintolan vuonna 1983. Ravintolan nimeksi tuli kuvainnollisesti Ankkuripaikka.

Kari keittiömestarina kokkaili keittiössä ja teki tietenkin itse kastikkeet mm. salaateille. Asiakkaat mieltyivät kastikkeisiin ja halusivat ostaa niitä myös kotiin. Alkuun asiakkaat toivat omia astioitaan, joihin kastikkeita pakattiin. Suosion kasvaessa, hankittiin pulloja, joihin kastikkeet voitiin valmiiksi pakata myyntiä varten.

Eipä aikaakaan, kun kastikkeiden suosio oli niin suurta, että olisi pitänyt palkata ravintolaan työntekijä niitä pakkaamaan. Vuonna 1987 perustettiin sitten yritys, jossa marinadeja ja salaattikastikkeita oli tarkoitus valmistaa laajempaan myyntiin. Brändin nimeä mietittäessä, ystävän ehdotus Kapteenin kastikkeet hyväksyttiin luonnollisena jatkeena veljesten työtaustalle.

Yrityksen viralliseksi nimeksi tuli Velj. Taberman Oy ja sille löydettiin sopiva tila, kun Osuuskunta Loimi-maito lopetti meijeritoiminnan Loimaan Hirvikoskella.

Kastiketoiminnan vetäjäksi lähti ensimmäisten vuosien ajaksi Karin ja Pasin veli Teijo Taberman, joka oli halukas lähtemään toimistotyöstä ”sorvin ääreen”. Muutamassa vuodessa toiminnan edelleen kasvaessa myös Kari siirtyi vaimonsa Anelman kanssa kokonaan kastikebisnekseen tuotteita kehittelemään ja valmistamaan.

Yritys on vuosi vuodelta kasvanut vaikkakin alkuvuosien hurjat kasvuluvut ovat tasaantuneet vakaaksi liiketoiminnaksi. Tuotantoa on tarpeen mukaan vuosien varrella automatisoitu ja työntekijöitä palkattu varsinkin kesän grillaussesongin ajaksi.

Tuotevalikoima käsittää nykyään jo lähes 100 tuotetta, joista suurin osa on tarkoitettu suurkeittiöiden, kauppojen palvelupisteiden sekä teollisuuden käyttöön. Valikoimasta löytyy mm. marinadeja, pintamausteöljyjä, salaattikastikkeita, maustekastikkeita, majonaadeja sekä sinappi. Kapteenin Kastikkeiden kuluttajapullot ovat tuttu näky varsinaissuomen kauppojen hyllyillä. Lihatiskien valmiiksi marinoitujen lihojen kanssa Kapteeni on heittänyt ankkurinsa läpi koko Suomen! Pohjoisin Kapteenin maustama tiski löytyy Ivalosta ja eteläisin Hangosta.

Tänään yritystä vetävät serkukset Mikko ja Jaakko Taberman sekä 3 työntekijää tuotannossa ja tuotekehityksessä. Myynnin ja markkinoinnin moottorina toimii yli 30 vuotta yrityksen kanssa yhteistyötä tehnyt Matti Porrasoja. Lisäksi yrityksellä on myynnin puolella yhteistyökumppaneita ympäri maata.

Yrityksen tavoitteena on olla edelläkävijä marinoinnissa ja maustamisessa sekä olla niin tunnettu brändi, että jo se itsessään antaa tuotteillamme maustavalle palvelutiskille tyytyväisyystakuun.

HISTORIIKKI

Kun veljekset Kari ja Pasi Taberman olivat seilanneet tarpeeksi maailman meriä kokkaillen keittiössä ja tarjoillen ravintoloissa, he päättivät rantautua entiselle kotiseudulleen Loimaalle, minne he perustivat ravintolan vuonna 1983. Ravintolan nimeksi tuli kuvainnollisesti Ankkuripaikka.
Kari keittiömestarina kokkaili keittiössä ja teki tietenkin itse kastikkeet mm. salaateille. Asiakkaat mieltyivät kastikkeisiin ja halusivat ostaa niitä myös kotiin. Alkuun asiakkaat toivat omia astioitaan, joihin kastikkeita pakattiin. Suosion kasvaessa, hankittiin pulloja, joihin kastikkeet voitiin valmiiksi pakata myyntiä varten.
Eipä aikaakaan, kun kastikkeiden suosio oli niin suurta, että olisi pitänyt palkata ravintolaan työntekijä niitä pakkaamaan. Vuonna 1987 perustettiin sitten yritys, jossa marinadeja ja salaattikastikkeita oli tarkoitus valmistaa laajempaan myyntiin. Brändin nimeä mietittäessä, ystävän ehdotus Kapteenin kastikkeet hyväksyttiin luonnollisena jatkeena veljesten työtaustalle.
Yrityksen viralliseksi nimeksi tuli Velj. Taberman Oy ja sille löydettiin sopiva tila, kun Osuuskunta Loimi-maito lopetti meijeritoiminnan Loimaan Hirvikoskella.

Kastiketoiminnan vetäjäksi lähti ensimmäisten vuosien ajaksi Karin ja Pasin veli Teijo Taberman, joka oli halukas lähtemään toimistotyöstä ”sorvin ääreen”. Muutamassa vuodessa toiminnan edelleen kasvaessa myös Kari siirtyi vaimonsa Anelman kanssa kokonaan kastikebisnekseen tuotteita kehittelemään ja valmistamaan.

Yritys on vuosi vuodelta kasvanut vaikkakin alkuvuosien hurjat kasvuluvut ovat tasaantuneet vakaaksi liiketoiminnaksi. Tuotantoa on tarpeen mukaan vuosien varrella automatisoitu ja työntekijöitä palkattu varsinkin kesän grillaussesongin ajaksi.

Tuotevalikoima käsittää nykyään jo lähes 100 tuotetta, joista suurin osa on tarkoitettu suurkeittiöiden, kauppojen palvelupisteiden sekä teollisuuden käyttöön.  Valikoimasta löytyy mm. marinadeja, pintamausteöljyjä, salaattikastikkeita, maustekastikkeita, majonaadeja sekä sinappi. Kapteenin Kastikkeiden kuluttajapullot ovat tuttu näky varsinaissuomen kauppojen hyllyillä. Lihatiskien valmiiksi marinoitujen lihojen kanssa Kapteeni on heittänyt ankkurinsa läpi koko Suomen! Pohjoisin Kapteenin maustama tiski löytyy Ivalosta ja eteläisin Hangosta.

Tänään yritystä vetävät serkukset Mikko ja Jaakko Taberman sekä 3 työntekijää tuotannossa ja tuotekehityksessä. Myynnin ja markkinoinnin moottorina toimii yli 30 vuotta yrityksen kanssa yhteistyötä tehnyt Matti Porrasoja. Lisäksi yrityksellä on myynnin puolella yhteistyökumppaneita ympäri maata.

Yrityksen tavoitteena on olla edelläkävijä marinoinnissa ja maustamisessa sekä olla niin tunnettu brändi, että jo se itsessään antaa tuotteillamme maustavalle palvelutiskille tyytyväisyystakuun.